Antalya 18 milyon turist hedefine emin adımlarla ilerliyor

Antalya Turizminde Sezonun Açılmasıyla Turistler Rahatlıkla Keyifli Tatil Yapıyor

Antalya, Ramazan Bayramı tatili ile birlikte turizm sezonunu açtı ve farklı ülkelerden gelen turistler bu güzel şehirde tatilin tadını çıkarıyor. Nisan ayında Paskalya nedeniyle yüksek doluluk yaşanan Antalya’da hareketlilik dorukta.

Vali Hulusi Şahin, yapılan açıklamada, Paskalya etkinlikleri nedeniyle nisan ayının oldukça canlı geçtiğini belirtti.

Geçen yılın aynı dönemine kıyasla turist sayısında artış olduğunu vurgulayan Şahin, Paskalya kutlamalarının nisan ayına denk gelmesinin etkisine dikkat çekti.

Nisan ayının, mart ayındaki kayıpları telafi ettiğine değinen Şahin, “Önümüzdeki günlerde ve aylarda rezervasyonlar oldukça iyi durumda. Dolayısıyla turizm açısından Antalya’da her şey yolunda. Geçen yılki gibi yine rekor turist sayıları bekliyoruz, umudumuz bu yönde.” şeklinde konuştu.

“Polonya’dan Yoğun İlgi Bekliyoruz”

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Başkanı Kaan Kaşif Kavaloğlu, Antalya’da turizm sezonunun Ramazan Bayramı tatili ile resmen başladığını ve sonrasında Paskalya etkinlikleri ile turist yoğunluğunun arttığını belirtti.

Antalya’yı ziyaret eden turist sayısının 2 milyon 300 bini geçtiğini belirten Kavaloğlu, “Gelen turistlerin başında Almanlar, Ruslar ve İngilizler geliyor. Bu yıl özellikle Polonya’dan ciddi anlamda bir artış bekliyoruz. Kış aylarında da Polonya’dan gelen turistlerde artış gözlemledik. Bu durum bizim için gelecek adına çok olumlu bir işaret. Ayrıca bu yıl Belçika ve Hollanda pazarında da artış bekliyoruz.” dedi.

Kültür ve Turizm Bakanı ile belirlenen 18 milyon turist hedefine ulaşacaklarına inandıklarını dile getiren Kavaloğlu, Avrupa’da yaşayan Türklerin Türkiye’de tatil yapma isteklerinin kendilerini mutlu ettiğini belirtti.

Kavaloğlu, Antalya’da 2 milyon 800 bin kişinin yaşadığına işaret ederek, “Geçen sene 17 milyon turisti ağırlayarak, yerli turistlerle birlikte neredeyse nüfusumuzun on katı kadar turisti ağırladık. Bu yıl da hedefimiz aynı. Temmuz ve ağustos aylarına baktığımızda Antalya her ay kendi nüfusu kadar turisti ağırlıyor. Bu da Antalya’yı dünyanın en seçkin turistik merkezlerinden biri yapıyor. Sürdürülebilir bir turizm anlayışıyla ilerlemeye çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.

Kavaloğlu, ülkelerin bayram tatillerine de değinerek, “Paskalya döneminde otellerimizde %100 doluluk yaşadık. Avrupalı turistlerin Paskalya tatillerinin ardından Hollandalılar, Almanlar ve Rusların tatil sezonu hızla devam ediyor.” dedi.

“Rezervasyonları Akışı Oldukça İyi”

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Saatçioğlu da bekledikleri gibi Paskalya tatilinde yüksek doluluk oranlarının yaşandığını belirtti. Rezervasyonların olumlu seyrettiğini dile getiren Saatçioğlu, ellerindeki verilere göre belirlenen turizm hedeflerinin üzerine çıkacaklarına inandıklarını vurguladı.

Related Posts

Dünyaca ünlü moda devi krize boyun eğdi! Türkiye’de de mağazaları vardı

Burberryden yapılan açıklamada, şirketin verimliliği ve karlılığı artırmak hedefiyle organizasyonel değişiklikler yapacağı belirtildi. Bu kapsamda, önerilen değişikliklerin 2027’ye kadar 60 milyon sterlin ek tasarruf sağlayacağının aktarıldığı …

Personel yerleştirme sonucu açıklandı

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından, Sağlık Bakanlığı’nın sözleşmeli sağlık personeli pozisyonlarına yerleştirme sonuçları açıklandı. Adaylar yerleştirme sonuçları https://sonuc.osym.gov.tr adresinden görüntülenebiliyor …

Zam mahkemeden döndü: Tekrar 10 liraya satılacak

Samsun’da ekmek zammı mahkemelik oldu. Kentte 7 Şubat’ta 210 gramı 10 TL’den satılan ekmek 12,5 TL’ye yükseltilince Samsun Valiliği, zamlı tarifeye itiraz etti. İtiraz komisyonunda ise karar değişmedi. Bunun üzerine zam kararı mahkemeye taşnıdı …

Nissan’dan dudak uçuklatan zarar

Çinli rakiplerle artan rekabet ve düşen satışlar, Nissan’a zor günler yaşattı. Japon otomotiv üreticisi Nissan, 2024 mali yılında 671 milyar yen (yaklaşık 4,5 milyar dolar) net zarar açıkladı. Aynı zamanda küresel çapta 20 bin kişiyi işten çıkaracak ve bazı üretim tesislerini kapatacak.

Connected TV alanında gücünü artırıyor

Türkiye’nin yenilikçi dijital reklam platformlarından TVekstra, Connected TV alanındaki büyümesini hızlandırarak önemli bir iş birliğine imza attı. Yerli televizyon markası Onvo ile yapılan anlaşma kapsamında, Onvo TV’lerin reklam satış ve envanter yönetim hakları TVekstra tarafından yürütülecek.

Son dakika | ABD enflasyonu açıklandı

Küresel piyasaların odaklandığı ABD’nin Nisan ayı Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) açıklandı. ABD enflasyonu, Donald Trump’ın küresel tarifelerini uyguladığı ay olan Nisan ayında yüzde 2,3’e düştü. ABD’de Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), martta aylık …