Elektrikli araç (EV) üretiminin öncülerinden olan BYD, Avrupa’daki ilk otomobil fabrikasını Macaristan’a kurmaya hazırlanıyor. Alman bir gazeteye konuşan resmi olmayan kaynaklardan sızan bilgilere göre, şirketin bu adımı, daha önce belirttiği genişleme stratejileri ile uyumlu görünüyor.
Şirket henüz bu haberi doğrulamasa da, mevcut elektrikli otobüs üretim hattı ile zaten Macaristan’da faaliyet gösteriyor oluşu, BYD’nin bu ülkeyi seçmesinde mantıklı bir adım olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Macaristan’ın Avrupa Birliği (AB) üyesi olması, BYD’ye AB pazarına sorunsuz erişim imkanı sunuyor. Bu, AB’nin Çin menşeli EV ithalatını incelemesi ve yerel endüstrileri korumak amacıyla gelecekte uygulanabilecek tarifeler düşünüldüğünde, oldukça stratejik bir hamle olarak değerlendirilebilir.
BYD’nin Avrupa’daki ilk otomobil fabrikasının yeri belli oldu
BYD’nin bu hamlesi, Macaristan’da CATL gibi bir başka Çinli EV batarya pazarının devinin büyük bir batarya fabrikası inşa etmesiyle de öne çıkan Çin yatırımlarının genel bir trendiyle de uyumlu. Tesla’nın satış rakamlarını gölgede bırakan ve sürekli artan ihracat rakamlarıyla BYD, uluslararası piyasalara, özellikle de ABD’ye göz dikmiş durumda. İlginç bir şekilde BYD, Kaliforniya’da bir elektrikli otobüs fabrikası ile zaten ABD piyasasına girmiş bulunuyor. Bu, Enflasyon Azaltma Yasası’ndan yararlanabilecek biçimde Kuzey Amerika’da EV üretimine daha geniş bir genişlemeyi öngörebilecek stratejik bir karar olabilir.
BYD’nin küresel alandaki etkisi arttıkça, Macaristan’daki beklenen fabrika gibi uluslararası yatırımları sadece iş hamleleri değil, aynı zamanda küresel EV hakimiyetinin dinamik oyununda stratejik şah-mat hamleleri olarak görülüyor. Hızlı satış artışı ve agresif pazar stratejisi ile BYD, elektrikli dalga üzerinde sadece bir yolcu değil, aynı zamanda yön veren bir güç olmayı hedefliyor.