Bolu’da Kartalkaya Kayak Merkezi’ndeki Grand Kartal Otel’de yaşanan yangın faciasında 78 kişi yaşamını yitirdi. Ailelerin yitip gittiği yangında, yanan ihmaller teker teker açığa çıkarken Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bolu Belediyesi ve Bolu İl Özel İdaresi arasında yetki ve sorumluluk tartışması devam ediyor. Faciadan üç sonra ise, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın “kurumlara yönelecek öfkeye” karşı hazırlandığı ortaya çıktı.
Kısa Dalga’dan Sinan Tartanoğlu’nun haberine göre, yangın hakkındaki tartışma ve polemikler sürerken Diyanet İşleri Başkanlığı, 24 Ocak günü, “Bilhassa Bolu Kartalkaya otel yangınındaki afetzedelere ve ailelerine manevi danışmanlık ve rehberlik hizmeti sunacak personel” için manevi danışmanlık rehberleri yayınladı.
“İNANÇ KRİZLERİ YAŞANABİLİR”
Din Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nün, rehber kitapların yayınlanmasına ilişkin yazıda, “Afetler bazen bireylerde “Neden ben”, “Niçin bu benim başıma geldi” gibi varoluşsal soruların doğmasına yol açabilmekte ve bireyler bu sorulara karşı ikna edici cevap bulamadıklarında dine ya da yaratıcıya öfke duyabilmekte, inanç krizleri veya anlamı yitirme gibi durumlar yaşayabilmektedir.” ifadeleri kullanıldı.
“Bununla birlikte her iki durumda da bireyin hayatını etkileyen afet ve olağanüstü durumlarda bireye sağlıklı bir bakış açısı kazandırmada din ve maneviyat etkili olabilmektedir.” denilen yazıda, “Manevi danışmanlık ve rehberlik görevini ifa eden bir din görevlisinin afetzedenin durumuna uygun dini/manevi yardım araçlarını kullanarak olması gerektiği gibi afetzedeye eşlik etmesi, rehberlikte bulunması, afetzedenin dini ve manevi iyi oluşunu destekleyebilmesi onun bütüncül iyi oluşuna da katkı sağlayabilmektedir.” ifadelerine yer verildi.
Söz konusu yazıda, bu amaçla “Afetzedelerde Gözlemlenen Tepkilere Göre Manevi İlk Yardım”, “Afetzedelere Yönelik Manevi İlk Yardım (İlkeler)”, “Afetzedelere Yönelik Manevi İlk Yardım (Uygulama Süreci)”, “Olağanüstü Durumlarda Manevi Danışmanlık ve Rehberlik”, “Afetzedelerin Yaşlarına Göre Manevi İlk Yardım” ve “Afetzedelere Yönelik Manevi İlk Yardım (Öne Çıkan Uygulama Alanları)” rehber kitaplarının hazırlandığı açıklandı.
“KURUMLARA YÖNELİK ÖFKE CÜMLELERİNE CEVAP VERMEYE ÇALIŞMAYIN”
Yayınlanan rehber kitaplarda kullanılan şu ifadeler dikkatleri çekti:
–Afetzedenin gerilimini azaltmak için ayaktaysa oturmasını, oturuyorsa yatmasını tavsiye edin ve bunun Peygamber Efendimizin uygulaması olduğunu hatırlatın.
–Afetzede size, insanlara, kurumlara, tabiata ve Allah’a karşı öfke duyabilir. Bunların hepsini doğal karşılayın.
–İnsanlara ve kurumlara yönelik öfke cümlelerine cevap vermeye çalışmayın. Örneğin, “Kimse yemek vermiyor!” cümlesini kuran birine “Olur mu, çadırın yemek dolu.” demeyin. Kurduğu cümlelerle öfkesini atmasına izin verin.
–Dinî içerikli hatırlatmalarda “Böyle yapmalısın.”, “Şöyle yapman gerekir.” gibi emredici bir dil kullanmayın. “Böyle yaparsan Allah katında mükâfatını alırsın, sen de kendini daha iyi hissedersin.” gibi bilgilendirici ve olumlu duyguları öne çıkarıcı bir dil kullanın.
More Stories
Yeni savunma bakanı siyasi tercihleri eleştirdi
İlk ziyaret: Suriye geçici yönetimi lideri Muhammed Colani, yarın Türkiye’ye geliyor
Van’da Öğrencilerden Okul Bakımı